Japan vlog : Vliegen naar Japan met een peuter

11 uur vliegen met een peuter naar Japan, in mijn vlog kan je zien hoe dit gegaan is! Ook zie je de eerste dag in Japan.

In een vorig blog schreef ik dat onze zit plaatsen in het vliegtuig ineens waren veranderd
en dat we apart moesten gaan zitten, eenmaal op Schiphol na de controle en douane hebben we
bij de gate nog wel gevraagd of er gewisseld kon worden, dit kon alsnog niet van te voren
en zou eventueel in het vliegtuig aan de andere reizigers gevraagd moeten worden, eenmaal in het
vliegtuig hadden we geen zin meer in stress en gedoe, dus hebben we maar genoegen genomen met
onze plekken en ons voor genomen om Danny dan maar heen en weer te laten lopen als hij dat wilde.
En dit heeft ook ook heel erg vaak gedaan.
Hij had een nieuw autootje gekregen onderweg naar Schiphol en in het vliegtuig kreeg hij een KLM
speelset, die is echt super leuk! Danny heeft er uren mee gespeeld.
De tablet met filmpjes hebben we uiteindelijk helemaal niet nodig gehad.
Hij wilde niet op het scherm van de stoel kijken,
dus hij heeft zich alleen vermaakt met speelgoed en heen en weer lopen.
Met het opstijgen heb ik niet gefilmd omdat ik Danny gerust wilde stellen, het geluid van de
motoren maken natuurlijk verschrikkelijk veel herrie en er was een kans dat hij er bang van zou worden.
Maar ik heb heel blij en vrolijk hem verteld wat er allemaal ging gebeuren.
We gaan nu eerst een stukje rijden en daarna gaan we bijna vliegen.
Dan gaat het vliegtuig eerst heel erg hard rijden, net als een race auto en dan opeens gaan we
omhoog, vliegen! Een vliegtuig maakt wel heel veel herrie hoor.
En zo heb ik de hele tijd tegen hem zitten kletsen, ik merkte dat hij steeds naar mij keek
om te zien of het wel in orde was, gelukkig ben ik niet bang om te vliegen, anders word een kind
denk ik ook heel snel er bang voor.
In de handbagage had ik wat knijpfruit mee, dat hij tussen door heeft gegeten, want de maaltijden
vond hij helaas niet zo interessant, ook had ik nog wat andere tussendoortjes mee.
In een apart plastic zip zakje mag je vloeibaar “dieet” voeding mee nemen, ik had dus ook een pakje
soya melk voor Danny mee.
De WC vond ik echt veelste krap om hem te verschonen of om op het vouwpotje te zetten en hij durfde niet op de wc,
dus was het zeker wel nodig om soms de luier te wisselen, dit heb ik steeds heel snel gedaan
terwijl hij gewoon stond tussen de stoelen op de grond, niemand had het door.
Poepen had hij gelukkig al in de ochtend op de pot gedaan en dat verwachte ik pas weer over 24 uur.
De mensen om ons heen waren vriendelijk en het personeel ook.
Alleen 1 dame achter ons bood Danny een koekje aan zonder het ons eerst te vragen, gelukkig wilde
hij het ook niet, want er zat melk in (chocolade), lief bedoeld natuurlijk, maar niet heel handig.
Rond een uur of 8 in de avond toen ook alle lichten uit gingen op de vlucht heb ik Danny bij me laten drinken
en gelukkig viel hij toen in slaap, hij heeft vervolgens wat uurtjes geslapen en rond het brengen van het
ontbijt werd hij weer wakker, wel nog super slaperig, maar hij wou wakker blijven.
Eenmaal in Japan konden we vlot de bus pakken naar ons hotel en onderweg viel Danny in slaap
en weer net voor het uitstappen werd hij zelf wakker. Gelukkig maar want ik had hem niet in een draagzak.
Ik heb nog steeds last van mijn rug dus daarom kan ik helaas de gehele reis dat niet doen.
We konden niet meteen inchecken omdat we daar te vroeg voor waren, dus zijn we eerst gaan lunchen.
Vlakbij zit een sushi restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.
Eenmaal terug in het hotel waren we wel echt super moe en hebben we een “dut” gedaan.
Toen ik wakker werd had ik echt zo’n “Waar ben ik?!” moment! Dat was echt bizar!
In de avond zijn we nog wat gaan wandelen en daarna zijn we echt gaan slapen.
Binnenkort kan je al mijn week vlog van de eerste week in Japan verwachten!

Ik hoop dat je dan weer even komt kijken.